From Thailand, with love - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Eileen Derksen - WaarBenJij.nu From Thailand, with love - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Eileen Derksen - WaarBenJij.nu

From Thailand, with love

Door: Eileen

Blijf op de hoogte en volg Eileen

17 Februari 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Beach, bed, bar

Lieve vrienden en familie,

Het is weer tijd voor een verhaaltje, nu ik mijn avontuur van Thailand bijna afsluit. Na Laos vloog ik met mijn propeller vliegtuigje naar chiang mai, Thailand. Daar ben ik met een Nederlands Meisje naar de nightmarket gegaan waar we hebben gegeten en een beetje geshopt. Na een nachtje slapen in chiang mai nam ik de bus naar pai. Pai is een klein dorpje in noord Thailand, 3 uur door de bergen rijden vanaf chiang mai, 762 bochten. Goed voorbereid op op een van de voorste stoelen viel het allemaal mee. In pai heb ik 2 dagen niks gedaan, gewoon gechillt in het hippie dorpje zoals alle andere. Natuurlijk een massage, aangezien ik die bijna in elke stad in Azië heb gehad, en ik kon mijn dagboek bijschrijven wat erg nodig was. Nog even een beetje bijkomen van de geweldige weken in Laos. Ook kon ik een hele dag geen alcohol drinken vanwege de verkiezingen, drama (nee grapje, maar wilde even vermelden dat mensen dus niet mogen drinken op de dag dat ze moetenstemmen).

Na pai ging ik terug naar chiang mai. Daar deed Ike en olifanten tour, wat geweldig was. Eerst voeren en kusjes krijgen, daarna een foto shoot, bareback rijden en als laatste hebben we met ze gezwommen/ze gewassen. Echt een hele belevenis!!
De dag erna heb ik een kookcursus gedaan waar ik heerlijke coconut-prawn soep, pad Thai, green curry, papaya salade en black sticky Rice met coconut pudding heb leren maken. Daar loopt het water je van in de mond hè.. Ja het was leuk en nee als ik terug ben ga ik niet voor iedereen koken haha. Smiddags boekte ik met Cynthia de bus en het vliegtuig voor vrijdag nacht/zaterdag naar het zuiden. We Athene at samen en gingen naar de nightmarket.
De donderdag werd ik smorgens opgehaald voor een lesje mai Thai, ofterwijl Thais kickboksen! Privéles van een oudere kleine Thai, super grappig, ik werd helemaal afgemat met de warming up, 2.5 kilometer rennen (60 rondjes), 10 minuten springtouwen en 500 keer springen op een autoband. Daarna beetje techniek aangeleerd en me op hem mogen afreageren. Na 3 uur was ik helemaal gaar, maar zeker voldaan. De rest van dag bestond uit massages en chillen, aangezien mijn lichaam niet veel meer aankon.
Vrijdag gingen we naar een 3D museum, waar we de meest toffe foto's gemaakt hebben. Na een lange wandeling hebben we door de Chinese buurt gelopen en wat gegeten. Als laatst zagen we nog een tempeltje, wat die had ik nog niet gezien.... En pakte we onze tas om na diner naar het busstation te verhuizen. We hadden een VIP nightbus naar Bangkok wat betekend massage stoel en eigen tv. Niet dat je daar beter van slaapt want van slapen was niet echt sprake. Eenmaal aangekomen hebben we meteen de taxi naar het vliegveld genomen. Daar hebben we de hele dag een beetje gechillt tot onze vlucht naar krabi was. Op naar het zuide, zon zee strand, jammmmieeee!

In krabi heb ik alles gepland voor de laatste weken aangezien alle accommodatie nog al snel vol zat. Koh lanta was mijn eerste eiland stop, mooie stranden en mijn eerste 2 dagen een heerlijk resortje (met oude mensen...) dus na de 2 nachtjes luxe was het weer tijd voor backpackers. We hebben de eerste dag op het strand gelegen, zonsondergang gekeken en krapjes gezocht, gegeten en uiteindelijk eindigde we met een grote groep, wat bier en een gitaar op het balkon van het hostel, wat over zee lag. Heerlijk dagje. De dag erna pakte ik met een Engels meisje een tuktuk naar lanta old town, de weg ernaar toe was super mooi, lekker groen! In old town hebben we een beetje rondgelopen en een strandje bezocht. Savonds wat gegeten en gepakt voor eiland numbero #2, party eiland koh phiphi. op phiphi heb ik de eerste dag rondgehangen op het strand, lekker bij bruinen. Savonds ontmoette ik Eva en zagen we Clare (koh lanta) en eindigde we in de bananabar in de stad, waar we wat beerpong speelde en met een hele groep naar het strand gingen waar het een enorm feest was. Heerlijk gepartied tot de vroege uurtjes. De volgende dag gingen Clare en ik op tour, over de phiphi eilandjes, snorkelen, foto's maken en naar Maya bay waar de film 'the beach' is opgenomen. Toen we terug kwamen was Eva ziek, dus we hebben haar naar het ziekenhuis gebracht. Daarna gingen we zelf wat eten... Ik ging op de stoel zitten en binnen een minuut zaten mijn bovenbenen onder de jeuk en uitslag. Ik dacht allergie dus ben nog even met de mensen van de tour een drankje gaan doen. Een paar uur later kon ik amper lopen van de pijn, vooral doordat het opgezet was, ik kon ook namelijk niet plat liggen. En niet veel later was ik goed ziek, koorts overgeven buikprobleempjes, kortom een vreselijke nacht. De volgende ochtend naar het ziekenhuis gegaan en uiteindelijk had ik aan het einde van de dag zo veel pillen: antibiotica, waar ik allergisch op reageerde dus daarvoor steroïden, 2 paar antihistamine, buikkrampremmers, overgeef remmers, paracetamol, ors... Drama voor een geneeskundestudent! In de avond ben ik even mee geweest wat eten maar daarna al snel in mijn bedje beland, en een tweede horror nacht beleefd, aangezien de jeuk niet te houde was en ik in het uitgaangs gebied lag, met dronken en seks hebbende mensen in mijn kamer, jeuh.. Tijd om snel phiphi te verlaten!

Terug in krabi heb ik niks gedaan, 'alleen maar beter worden' stond op de planning. Dat heb ik dan ook gedaan, ondertussen natuurlijk wel leuke mensen ontmoet!
Na krabi ging ik naar koh tao, aan de andere kant van Thailand. Mooi eiland met het meest mooie strand en heldere zee waar ik ooit ben geweest! Koh tao is erg gericht op duiken en voor de mensen die me goed kennen, ik haat snorkelen.. Dus na een dagje reizen en strand en nog een hele dag strand was het genoeg daar en eigenlijk was ik ook super blij want het was eindelijk zo ver, koh phangan, Diede zien en full moon party, loveee it!
Toen ik met mijn boot aankwam kwam er iemand op mijn afgerend, jeeeeej, heerlijk zon bekend gezicht! Samen met merel zijn we naar ons hostel gegaan, beach bed bar genaamd. Ontzettend mooi! Aan de zee, zo chill!! We hebben heerlijk op het strand gechillt en aan de zee geluncht, bijgekletst en de mooie avonturen gedeeld van onze reizen. Savonds hebben er ergens in het stadje gegeten, ook aan de zee en we zijn vrij vroeg gaan slapen aangezien we allemaal een goede nacht wilde maken voor de full moon. Zaterdag hebben we eerst even aan het strand gelegen en hebben we aan het eind van de middag een yoga klas gedaan. Haha dramatisch kan ik je vertellen, want lenigheid kwam in grote maten te kort. Maar heel leuk om gedaan te hebben. Daarna hebben we ons klaar gemaakt voor het feestje. Op het strand hadden we een bbq en daar hebben we wat gedronken met 4 Engelse jongens van onze kamer. Met zijn 7e zijn we naar het strand gegaan, eindelijk full moon party'en. Alhoewel iedereen ons drama ramp verhalen heeft verteld en ons duizend keer heeft gewaarschuwd, was het helemaal niet zo "gevaarlijk"! We hebben een ontzettend leuke avond gehad en zo hard gefeest! Voor de rest houden we de details graag voor ons! De volgende dag waren we alle 7 aardig brak en lagere we het merendeel van de dag in ons bedje/op het strand! Savonds zijn we op zoek gegaan naar een tattoo shop, en na 3x faal en ik die het opgaf zei died laten we deze nog proberen als laatste. Dat was de beste beslissing want een half uurtje later had ik 6 vliegende vogeltjes op mijn onderbeen, wat staat voor de vrijheid van reizen, geen grenzen en genieten, en soms voelt reizen als vliegen. 6, voor elk land van mijn reis eentje, ben er heeeeel blij mee! En gelukkig vinden pap en mam hem ook mooi hihi!
Vandaag hebben we even op het strand gechillt maar was ik vooral bezig met pakken en afscheid nemen. Soms ontmoet je mensen waarvan afscheid nemen geen pretje is. Gelukkig zwaaide 2 lieve gezichtjes me uit, en zie ik die over een paar weekjes weer in Nederland! Diede en Merel, heb het super leuk gehad! Thans for that!!
Na een bootreis, een stukje bussen en een tuktuk zit ik nu in een hotel in surat thani! Morgen is het tijd voor nummer 5, Maleisië! Jammer genoeg maar 1.5 dag want de 20ste vlieg ik al vroeg naar kuching/Borneo. 4 daagjes breng ik daar door met de aapjes! Zo veel zin in! Daarna 3 daagjes in Singapore en dan is het zo ver. Tijd om naar huis te gaan. Ondanks dat iedereen enthousiast is over het feit dat het bijna klaar is en ik soms ook verlang om weer luxe, thuis, en iedereen te hebben, zijn er momentjes als vandaag waar ik toch moet slikken. Zo veel mooie mensen, zo veel mooie herinneringen, dit is het leven wat ik zo ontzettend ga missen. Life's bittersweet. Nu even genieten van de laatste 9 dagen!

Tot heel snel,
Liefs uit Thailand,
Eileen

  • 19 Februari 2014 - 03:12

    Ieke Van Lammeren:

    Awww heerlijk om je verhaaltje te lezen Eileen! Gelukkig ben je weer helemaal beter en heb je kunnen genieten van de full moon party. Nu lekker alles uit Kuala Lumpur en Singapore halen. Maar niet vergeten he: leeeeen back!! Liefs!

  • 23 Februari 2014 - 16:06

    Ruud En Loes:

    Lieve Eileen, wat een geweldig verhaal weer.
    Je moet na al die massages ,yoga en chillen toch wel erg relaxt thuis komen!
    Maar nog even niet aan denken,nog lekker genieten van de laatste bijzondere dagen,
    Wij gaan de mooie verhalen missen maar verheugen ons op de foto's!
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eileen

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 28 Februari 2014

Azië

Landen bezocht: