Lao lao love - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eileen Derksen - WaarBenJij.nu Lao lao love - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eileen Derksen - WaarBenJij.nu

Lao lao love

Door: Eileen

Blijf op de hoogte en volg Eileen

23 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

Dag lieve vriendjes en familie,

Een kleine update over mijn triple door Laos, aangezien ik nu al weer op het vliegveld zit om zo naar Thailand te vliegen. Ik heb de laatste dag in don det overleefd, en de volgende morgen is goed gekeken naar mijn planning. Genoeg tijd om alles te bekijken. Mijn volgende stop was pakse, en onderweg naar die stad ontmoette ik 2 Duitse jongens. Samen zijn we opzoek gegaan naar accommodatie en hebben we een tour geboekt naar het bolaven plateau! En aangezien er geen reet te doen was ik pakse bedacht ik me dat ik behoefte had aan meer mensen/backpackers om me heen en boekte ik daarom meteen de nachtbus naar vientaine! De tour naar het bolaven plateau was erg mooi! We hebben meerdere geweldige watervallen bezocht en hebben een koffieplantage bezocht, waarvan ik echt versteld stond, nog nooit zulke koffiebonen gezien! Die avond vertrok ik naar vientaine, en ik moet toe geven, ik was super bang voor de busrit omdat iedereen maar blijft zeggen dat de bussen in Laos zo vreselijk zijn. Achteraf viel het heel erg mee, alleen 10 uur zonder plassen was vervelend. Ook in de bus had ik mensen ontmoet die in hetzelfde hostel zaten waarmee ik dus een tuktuk kon nemen.
Eindelijke weer een grote stad met een geweldig hostel en dus veel aanspraak. In de drie dagen in vientaine heb ik vrij weinig gedaan. Zondag heb. Ik vooral gechillt, mijn backpack opnieuw ingepakt en kebab gegeten, jamm! Maandag ben ik vroeg mijn visa voor Thailand gaan regelen, aangezien ik dacht dat ik met een bus zou gaan. Daarna heb ik een dagtocht gedaan met als hoogtepunt het coupe centrum waar ze protheses maken voor mensen die slachtoffer zijn van de vele bommen die nog in Laos verspreid liggen. Hele mooie indrukwekkende en heftige verhalen maar geweldig om te zien wat ze allemaal bedenken. Aangezien ik maandagmorgen wakker was geworden met muggenbulten en iedereen continu over Dengue praat besloot ik mijn klamboe op te hangen, als enige idioot. De volgende morgen werd ik wakker met nog meer muggenbulten. Dinsdag kon ik mijn visa weer ophalen en heb ik vooral bijgeschreven in mijn dagboeken aangezien ik eeuwen achterloop. Begin van de middag kwam ik Ieke tegen (komt die Iek, vuurwerk, vonken etc!). Ieke komt uit Brabant en was net aangekomen in vientaine. Ik vroeg haar om mee te gaan naar de nightmarket die Avond en samen met nog een jongen en een meisje hebben we lekker geshopt en pizza gegeten. Vientaine is een rustige en chille stad waar verder niet veel te doen is dus de volgende dag namen we de bus naar vang vieng.
In deze bus zaten meagan&Andrew, een koppeltje uit Canada, Tom&Ben, 2 jongens uit Londen en Anna&Caroline, 2 meiden uit Oostenrijk. Er zaten natuurlijk meer mensen in de bus maar met deze mensen vormde we eigenlijk vanaf de busrit een team. Samen zochten we naar een guesthouse en gingen we uit eten/drinken/stappen. De volgende dag ben ik met Ieke meegegaan naar het ziekenhuis aangezien ze d'r 2e rabies moest halen omdat ze gebeten was door een aap en hebben we met zijn 8e getubed, je gaat met een band over de rivier en er zijn barretjes waar je stopt om spelletjes te doen en vooral te drinken (hihi). We hadden echt een ontzettend leuke groep en dat was echt een van de beste dagen van mijn hele reis. De dag erna wilde we naar de blue lagoon fietsen, die we vonden na 3 keer verkeerd gefietst te zijn, maar het uitzicht tussen de bergen was heerlijk. Savonds gingen we naar een jungle party, die niet echt in de jungle was kwamen we later achter. Geweldige avond gehad! Met een katertje stonden we de volgende dag op en toen ik wakker werd was het enige dat door mijn hoofd spookte, luchtballon. Want ja, na een middagje chillen was het dan zo ver, to do list check - hot air balloon. Met knikkende knietjes stonden meegaan, Andrew, Tim, Iek en ik in het mandje, en die knikkende knietjes waren pas over toen we naar een uur geland waren, maar dat was het zeker waard. Het was echt een van de vetste dingen die ik gedaan heb, super mooi uitZicht tussen de bergen, helemaal mooi!
De dag erna ging onze bus al weer verder naar luang prabang. Wel met een beetje een vervelend gevoel, want god, wat hadden we het leuk in vang vieng, mijn favo plaats in mijn reis. In luang zijn we nadat we eindelijk ons verblijf hadden gevonden door de stad gaan struinen en hebben we de nightmarket bezocht. Daar hebben we voor een eurotjes een heerlijk bord vol geschept van een Buffet gegeten, jamm! (Ja homies, als jullie dit lezen, ik ben nogsteeds niet verhongerd hoor)! Daarna zijn Ieke en ik diehard gaan shoppen, wat niet slim was aangezien mijn tas propvol is! De dag erna hebben we de waterval bezocht en er in gezwommen ook al bevroren we en hebben we de beren gezien! Daarna zijn we gaan stappen in Utopia, reggea bar en zijn we naar de bowling baan gegaan, dat is het stappen in luang prabang. Aangezien we aardig laat waren, alle banen al vol zaten en iedereen amper in staat was een bal recht te gooien zijn we na een paar keer flipcuppen terug gegaan. De afgelopen 2 dagen hebben we ook vrij weinig gedaan, vooral romdgewandeld, geshopt, gepland, tempels bekeken, genoten en heel veel gelachen. Ook zijn we nu goed ingeburgerd in het Canadese spelletje ice, je verstopt een smirnoff ice voor iemand en als diegene hem vind moet die hem met een knie op de grond leeg drinken. Geweldig spel!
Gisteravond hebben we een romantisch dinner gehad en hebben we nog een poging bowlen gedaan wat al beter verliep en daarna hebben we afscheid genomen van ben en Tom. Vanmorgen moest ik afscheid nemen van meagan en Andrew en mijn reisbuddy Ieke! Lastig afscheid en daarna voelde ik me voor het eerst deze reis echt alleen. Gelukkig ging ik daarna al vrij snel ontbijten met Anna en Caroline en nadat ik net ook afscheid van hun heb genomen is het tijd voor een nieuw avontuur.
Over een uurtje vlieg ik naar chiang mai en morgen neem ik de bus naar pai, daar verblijf ik een paar dagen, dan een paar dagen in chiang mai en dan toch maar richting Bangkok. Daarna eindelijk naar de eilandjes en de fullmoonparty met Diede! Ik heb d'r zin in!

Dag Laos, ook jij was geweldig en ik moet je verlaten met pijn in mijn hart,
Hallo Thailand, Nice to meet you!

Heel veel liefs, dikke kusjes en tot over 5 weekjes!

Ps. I arrived save and sound in Chiangmai

  • 24 Januari 2014 - 08:45

    Petra:

    Hoi Eileen super mooi verslag om te lezen,heel veel plezier nog verder geniet ervan, maar pas vooral goed op jezelf Dikke Kus liefs Peet

  • 24 Januari 2014 - 15:40

    Inge:

    Eileen het klinkt allemaal geweldig, je maakt veel mee en hebt 'gelukkig' niet zo veel tijd om aan ons te schrijven, wat inhoud dat je je wel vermaakt daar. Ik ben heel blij dat je nog niet verhongerd bent! Want tja.. jij en rijst...;-)
    Geniet nog maar lekker want die vijf weken vliegen voorbij. Voordat je het weet ben je terug om vervolgens weer in Nederland te partyen.
    xxx

  • 21 Februari 2014 - 18:57

    Ieke Van Lammeren:

    Hahaha hilarisch! En waarom ik dit verslag nu pas lees mag joost weten. Is hier geen pop up van gekomen op facebooka? Echt leuk om te lezen ook al was ik natuurlijk overal bij hehe. Vooral onze vuurwerk en vonken ontmoeting was toch wel een hoogtepuntje :D en de jungle party shuuuuper mooi. Miss you! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eileen

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6188

Voorgaande reizen:

15 November 2013 - 28 Februari 2014

Azië

Landen bezocht: